Hoe maak je goede gevelreclame?

Je wilt natuurlijk dat jouw bedrijf opvalt tussen de concurrenten. Maar hoe doe je dat? Er zijn verschillende manieren van reclame maken die hieraan bij kunnen dragen. De makkelijkste manier? Gevelreclame! Door gevelreclame op jouw bedrijfspand aan te brengen, ben je als bedrijf meteen herkenbaar. Gevelreclame wordt ook wel gezien als het visitekaartje van een bedrijf. Het is daarbij wel van belang dat je de gevelreclame goed inzet. Lees daarom snel verder, want in dit blog geven wij tips voor goede gevelreclame.

Kort, maar krachtig!

Gevelreclame wordt vaak vluchtig bekeken. Wanneer mensen langs jouw bedrijfspand komen moet in één oogopslag zichtbaar zijn waar het bedrijf voor staat. Wees daarom kort, maar krachtig. Lange teksten en onduidelijke visuals leiden alleen maar af. Kies er daarom voor om de naam van het bedrijf of het bedrijfslogo duidelijk weer te geven. Je kunt wel visuals toevoegen die passen bij de bedrijfsnaam om de boodschap te versterken. Een goede visual spreekt tenslotte meer dan duizend woorden.

Zoek contrasten op in kleurgebruik

Opvallende kleuren zorgen er natuurlijk voor dat jouw gevelreclame extra opvalt. Hierbij is het belangrijk dat je gebruik maakt van contrasten. De kleuren van de gevel en de kleuren van de reclame mogen namelijk niet te veel op elkaar lijken, anders is de reclame mogelijk niet goed leesbaar. Denk daarom van te voren goed na over de verschillende kleurencombinaties en welke het beste past voor jouw bedrijf.

Less is more

Gevelreclame hoeft niet ingewikkeld te zijn. Als bedrijf heb je vaak al een logo en huisstijl. Het lettertype dat je hiervoor gebruikt kun je het beste ook op de gevel doorvoeren. Houdt er hierbij wel rekening mee dat rechte letters beter te lezen zijn dan cursieve letters. Hetzelfde geldt voor vetgedrukte letters ten opzichte van dunne letters. Daarbij is het lastiger om woorden geheel in hoofdletters te lezen dan woorden die beginnen met een hoofdletter en vervolgens overgaan in kleine letters. Houdt de teksten rustig en simpel. Ga niet moeilijker doen dan nodig is. Less is more!

Heb je nog vragen over gevelreclame? Stel ze via ons contactformulier.